Saturday, March 7, 2009

Reception Ceremony Went Smooth

Seawal jam 7.45 pagi, pelajar2 farmasi CUCMS yang terdiri daripada year 1 hingga year 4 tiba di KOM di mana sarapan pagi gaya Inggeris menanti. Alas meja kain batik Pipah menyuntik sedikit elemen tradisional pada pagi itu. Dihidangkan dengan bihun goreng dan teh tarik berserta gula-gula tampak menyelerakan.

Majlis bermula dengan sedikit masalah teknikal di LH4 di mana mic tidak berfungsi serta air-cond yang lambat dipasang. Kami kemudian bertukar ke LH medic 2nd year. Sedikit memuaskan walaupun sound system tidak sebaik lecture hall kita. Terima kasih Faidhi (medic 2nd year) atas bacaan Quran yang syahdu. Majlis diteruskan dgn ucapan PM, vice project manager CUCMS dan kemudian dirasmikan oleh Mdm Siti Halimah.

Campus tour mengalami kekabutan seketika apabila Bro Sufian bimbang masalah keselamatan students untuk melawat pilot plant project di KOP walaupun telah diberi jaminan dan dicadangkan sendiri oleh Dr Muhamed Awang. Walaupun sudah berangan menjadi the first ke tapak KOP, kami redha.

Tour diteruskan ke muzium di mana Bro Ezmir memberi briefing serta lab 1 dan 2 di level 2, chemical room, industrial lab dan pharmaceutical chemistry lab di mana Bro Razif menjadi person in charge..

Tour diteruskan ke librabry di mana masing2 sudah menunjukkan tanda2 penat. Masuk sahaja terus melabuhkan diri ke kerusi dan sofa. Ade yang berborak bersama committee, baca newspaper, baca journal dan melihat-lihat tingkat atas.


Tour selesai, sekali lagi kami menjamu selera dengan tea break. Dihidangkan dengan kuih apom, karipap dan ketayap, diselangi dengan ngin sepoi2 bahasa di perkarangan fountain menambahkan suasana ceria di wajah2 committee dan students cucms. Lega apabila dapat membasahi tekak.


Selesai makan, kami kembali ke lecture hall dan mengadakan sesi sharing moment. Di sini, kami menunjukkan blog kelas, menerangkan apakah fungsi blog kita sambil menyelitkan aktiviti2 batch. Di samping itu, kami turut mempromosi website IPhA, Kulliyyah of Pharmacy dan menunjukkan jadual kelas kita. Kemudian, rostrum diambil alih wakil CUCMS bagi berkongsi pendapat dan aktiviti2 mereka. Ucapan Ajit sangat menarik perhatian dan kelakar.

Selesai, masing2 diberikan cenderahati ikhlas dari kami. Program disambung dengan sesi fotografi di fountain.

Akhir sekali, kami lunch bersama di lobi fountain (dekat2 dengan tempat kita selalu lepak seblom masuk exam hall tu). Nasi ayam panas dilengkapi sup, sos kicap dan cili serta buah oren dan tembikai potong amat menyelerakan. Air sirap serta dessert jeli 3 perasa juga tidak ketingalan. Sambil menjamu selera, kami bertukar-tukar idea serta pengalaman secara informal.

Selepas makan, kami bersalam-salaman sebelum mereka menunaikan solat dan berangkat pulang ke Cyberjaya.


Jutaan terima kasih dan penghargaan saya ucapkan kepada para komiti; Aizuddin, Matmin, Mat Sharil, Chenox, Bunif, Helmi Rahmat, Ja'a, Huda, Nusaibah, Nik Ezmiza, Huda, Pipah, Aida, Faidhi, Muzani, Pidot (4th year) dan juga Ziela, Islah, Ain yang turut membantu walaupun sibuk dengan program Palestin serta mereka yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan program ini. Kamu memang cool~


Thanx Amin sebab pinjamkan Nikon D6o kamu. Sorry kalau gamba tak cantik. Tak sempat nak belajar banyak lagi. So..terimalah seadanya okayh!! Hehe.. Dan kepada yang sedang bercuti, selamat bercuti. Take Care..

16 comments:

IIUM Pharmacy 6th Batch said...

tahniah shamel n rakan2 yg organize prog ni. nampak grand la mkn kt fountain tu.heee.. nasib baek cuaca baik

s.c.h.u.l.t said...

thanks for a very warm-welcome~~ ;)

harap2 next time kitaorang ble tgk pilot plan project plak~

iAllah

IIUM Pharmacy 6th Batch said...

welcome syud. insyaallah. sgt beruntung kamu dpt tgk pilot plan tu.kami semua blm tgk lg tau

IIUM Pharmacy 6th Batch said...

eh jap.tgk gmbr mcm pakai safety helmet.shamel n da geng, kamu dpt msk x sbnrnya?

Anonymous said...

Eh..kan aku da ckp kat atas tuh. Diorg da siap pakai. Tp bro sufian menjelaskan bahawa tiada jaminan keselamatan kat tapak projek. Kita tak covered by insurance kat situ. So..diorg decide utk cancel tour ke pilot plant. Semua tak pegi la maksudnye..Baik cucms students or komiti.

ZaReNa said...

Korang, thanx sebab jemput kami...kalau dah siap pilot plan nanti jemput kami lg ekk...kali nii harap2 di-cover dek insurans...hehehe....

p/s: leh kaa mau gambar2 yg telah di amik...

irazahyra said...

thnx a l0t..
smbut visit from cucms
u all mmg bez!!
insyallah kmi smpai lg ksane next year~
jgn malu2 jmput kami lagi...
syukran jazilan =]

IIUM Pharmacy 6th Batch said...

welcome zarena n zahhra.smoga hubungan kita terus kekal walaupun dh grad. nanti.

gambar2 tu nanti sy email kat faiza esok kt uia (internet uia laju lagi dari celcom yg salu disconnect.he...td lupa nk copy dari shamel@desktop kls.

Anonymous said...

smart2 bdk cucms ni.. dak2 uia? pakai kmeja pon susah..

Anonymous said...

sbb tu la ari tuh kitorg sume pakai kemeja. Tngok dlm gamba2 tu. Smart kan? kan?

Anonymous said...

hari tu je la pun

Anonymous said...

Ish..negative betul la ko anonymous. Bagi support sket la kat brothers.

Anonymous said...

mm...

Anonymous said...

aku yg dah smart nih pun kene pakai keneja ker??

Anonymous said...

tima kasih buat students cybermed. nant datang lg ye. Buat committee tima ksh bnyk2 atas jasa korang:
helmi rahmat
mat sharil
shamel
jaa
chinok
bunif
matmin
nik esmiza
huda
pipah
nusaibah

Anonymous said...

kiteorg smart?huhuhu...uia pun not bad ape...smart2 gak..kat cucms we r not allowed to wear jeans..even x ade pak guard or lecturers nak saman pun tp most of us mmg ikutla..takut prof2 marah,hehe..
hari isnin and rabu lak formal day..so da mmg pemandangan biasa la cucms students ni pkai kemeja n tie..


~thankz kerana menjemput kami..
~semoga siratulrahim berkekalan..