Tuesday, February 24, 2009

boikot...sementarakah???

ms pegi koop kom td, sewaktu hendak membayar utk brg yg dbeli, ku terlihat seorg hamba ALLAH sudah selesai membeli sekotak air berjenama MILO

hati tersentap, sedih, geram! xsampaikah laungan boikot kpdnya?? sedangkn dia dikelilingi oleh satu komuniti besar yg telah beresolusi utk memboikot, derma n doa demi membantu saudara2 seIslam kite di PALESTIN. ya ALLAH...sedihnya...sdgkan begitu, bgmanakah dgn individu2 di luar komuniti ini???

mungkin bg mereka yg xkesah, laungan itu hanya sementara, boikot hanya sementara...penderitaan saudara2 kite di PALESTIN hanya sementarakah???

penah sekali kutanye pd kakak koop, kenape xtarik balik brg2 jenama boikot ni? jawabnye, susahlah dik, ni supplier utama, kalau tarik, xde brg nk jual dah...

buat pengetahuan semua, mungkin ade yg dh berzaman x pegi koop, koop UIA kite nih masih terdapat berlambak-lambak brg2 jenama boikot. bile2 ms sje apabile kite menjejakkan kaki di koop, kite mungkin terpedaya dgn bisikan syaitan durjana agar membeli brg2 boikot tu. sape yg xterliur tgk kitkat, milo, chipsmore, etc etc...YA ALLAH, lindungilah kami dr bisikan syaitan yg direjam...YA ALLAH, titipkanlah kesedaran dlm hati mereka yg masih alpa, YA ALLAH, SELAMATKANLAH SAUDARA2 KAMI DI PALESTIN SANA...

harapanku agar isu PALESTIN ni xterkubur begitu sje di UIA tercinta ni, harapanku agar dpt dilaungkan sentiasa, agar mereka yg alpa ni akan sedar akhirnya, bahawa isu PALESTIN bukan sementara, penderitaan mereka bukan sementara, dan tanggungjawab kita utk membantu mereka BUKAN SEMENTARA!!

6 comments:

mutiara bd said...

Ana sokong 300%. Kadang-kadang, kita cenderung utk terlupa apabila kita memandang sesuatu itu kurang penting dan tidak bermakna untuk kita.

Keamanan umat Islam seluruh dunia adalah sesuatu yang penting untuk kita.

Jika kita merasakan keselamatan dan keamanan umat Islam itu tidak penting, maka susahlah untuk kita melakukan BOIKOT.

Maka, BOIKOT itu mesti sentiasa berjalan walaupun sudah tiada kempen hangat seperti sebelum ini.

penditamalam said...

jom makan mcD...haha

aku said...

masalahnya...yg koop tu jual benda2 yg nak di boikot apahal??? kite boikot je koop..abis citer!!!
huhuhu

shamel said...

KitKat pon maseh dijual.

Nak dengar cerita? Ok ni perbualan mase beli eskrem kat mahallah.

"Bang, eskrem kon ni bape hinggit satu?"

"dah naek harga la dik. RM1.50."

"Oh yeke? Abes dulu berape?"

"Dulu rm1.20 je.."

"Kenape naek pulak bang?"

"Biase la..eskrem NESTLE, memang mahal!"

-End-

Duhh~

Anonymous said...

ak cadangkn IPHA pg tampal poster boiket kat pintu KOOP.

aktivis boikot said...

aku sokong cdgn anonymous

hei pendita mlm, ko nk kna rejam ke? huh, sory terkaso bahase..