Sunday, January 4, 2009

dari Palestin

Seperti yang kita semua tahu, bumi Palestin kembali bergegar diserang dan dibom oleh Israel. Semakin hari, semakin bertambah jumlah penduduk Islam di Palestin yang mati disebabkan Israel. Bayangkan kanak-kanak dan ibu-ibu yang tak bersalah dibunuh begit sahaja. Bayangkan jika kanak-kanak itu adik kita, bayangkan perempuan yang dibunuh itu ibu kita. Apa perasaan kita jika diperlakukan sebegitu rupa. Israel begitu kejam dan jahat. Allah Maha Adil, Allah akan balas orang baik dengan pahala dan syurga yg dijanjikan, dosa & neraka untuk mereka yang jahat seperti Israel.

Sejak serangan tersebut, macam-macam bantahan dibuat. Kutukan oleh pemimpin, demostrasi oleh penduduk dunia (termasuk Malaysia), menjerit-jerit membantah serangan, cadangan pemulauan barang-barang yg berkaitan Israel dan pelbagai lagi. Persoalan yang timbul sekarang apakah berkesan kita membantah dengan sedemikin rupa. Fikirkan... Aku rasa tindakan kita sebagai pelajar farmasi adalah kita kena belajar bersungguh-sungguh, cipta senjata dan bom biologi untuk melenyapkan tentera Israel dari muka bumi ini. Lengkapkan diri dengan ilmu dunia & akhirat. Antara batch kita juga, mesti ada yang kene involve in development of senjata-senjata hebat, politik yang kukuh mempunyai pengaruh yang kuat & teguh dan ekonomi yang mantap. Sama2 kita bekerja sama untuk mewujudkan keamanan di dunia. Ini semua imiginasi aku. =)

Malas dah aku nk tulis. Jadi mengarut plak. Mintak maaf.. Bagi mereka yang mampu dari segi kewangan, sumbangan dari anda amat dihargai mereka. Salurkan sumbangan anda melalui :

1.Akaun Aman Palestin Berhad
No akaun AMAN PALESTIN:
Bank Islam = 12029010047880
Maybank = 562263010787


Rujukan : http://www.amanpalestin.com/ (kat hubungi kami)
2- Datang menyerahkan ke pejabat Aman Palestin di Bangi atau
3- Serahkan kepada wakil-wakil Aman Palestin di seluruh cawangan di Malaysia

6 comments:

aizuddin mohd noor said...
This comment has been removed by the author.
aizuddin mohd noor said...

ak cdgkan kita buat kutipan dlm minggu ni, dan bank in dlm akaun aman palestin. derma stakat yg mampu. welfare kls akan uruskan.

Unknown said...

aku setuju.
lagi bagus kalau kita kutip tiap2 bulan sekali.

Anonymous said...

aku quote dr blog Epah ni:

Sedangkan bekalan makanan, ubat-ubatan, bahan api, bekalan air bersih dan sebarang bentuk bantuan kemanusiaan boleh dihalang oleh Israel, apatah lagi Wang! Mungkin kalian tidak tahu bahawa setiap wang yang ingin disalurkan kepada bumi Palestin perlu melalui Bank Dunia. Akibatnya wang itu dibekukan atas alasan 'kita ingin membantu pengganas'.

dari sini:
http://3p4h.blogspot.com/2009/01/dedah.html

Jadinye..camne eh?

mutiara bd said...

Bukan semua duit yang dibawa kepalestin melalui bank dunia. Aman palestin ada anggota yang akan bawak duit direct terus ke palestin.(Menurut dakwaan orang aman). Ana tak pernah bawak duit ke sana.

-imaginasi itulah yang akan menjadi realiti. Imaginasi semacam itu dibolehkan

IIUM Pharmacy 6th Batch said...

ok je din & mat cadangan tu. tp kalau sumbangan skit sgt untuk minggu pertama, bank in for the week 2 better kot.xkish pun

ak penah baca jgk psl sumbangn2 ni xsampai kt diorg..wallahualam.

alhamdulillah.same2 kita mengejar imaginasi itu.