Wednesday, December 24, 2008

Pilihan raya kecil kelas (prkk) kali ke-4 sem 2 2008

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah kita telah berjaya menyelesaikan prkk sem ni walaupun dengan beberapa isu. Biasala tu, setiap kali pilihan raya samada peringkat kampung atau negara, mesti ada beberapa kontrovesi.. pengundi hantu, pencalonan yg x sah, etc..tapi bg prkk kali ni, isu yg tmbul, isu yg tmbul ialah isu ‘peratusan keluar mengundi’ yg kecil..setiap kali ‘spr’ meminta para pengundi mengundi, agak sedikit tangan yg diangkat utk mengundi calon2..x kiralah puak kanan atau puak kiri..sebenarnya dua-dua sama saja..mungkin ni disebabkan pengundian x dijalankan secara rahsia, maknanya pengundi2 segan nk mengundi, malu kpd calon yg mereka x undi ataupun takut digosipkan..ataupun pengundi rasa kurang puas hati dengan calon2 yg terpilih dan mungkin disebabkan x dicalonkan , lalu menunjukkan undi protes a.k.a. undi rosak..hehe..

sebenarnya gap dalam batch kita msh di tahap baik…tapi tetap diakui masih ada yg belum kenal atau tau nama ahli kelas sendiri..tapi tau dan kenal ahli kls lain atau batch lain, klau sama jantina msh bleh diterima lg,klau sebaliknya agak pelik.. gap atau batas-batas hubungan tetap perlu ada dan perlu berlandaskan syara’..kita tidak perlu terlalu liberal, sosial atau terlalu jumud…tapi yg penting tahap komunikasi kita perlu pada tahap professional, sb apabila kita kerja nant kita akan bertemu dgn pelbagai org..pesakit, rakan sekerja, staf, lelaki, perempuan,dan etc., profesion kita memerlukan kita mampu berkomunikasi n berinteraksi dgn amat baik..mdm rohani pernah tegur ms sem lepas ad group presentation yg lelaki sj dan sebaliknya..jd kita perlu belajar cara nk berkomunikasi dgn betul berlandaskan hukum syara’..

alhamdulillah buat masa ni batch kita masih baik dan lebih baik daripada pihak2 lain..msh blm ada yg duduk bersebelah-sebelahan-rapat-dalam kls tapi pihak lain sudah ada,etc-x disebut luar kampus…jd,tahniah buat semua...sebenarnya isu gap ini bukanlah perkara besar tapi tetap menjadi perhatian utama.. dan perkara yg lebih penting adalah pencapaian akademik dan akademik..insyAllah komiti btch akan berusaha menyelesaikan isu ini…

Komiti-komiti btch/kls sem 11 08/09

CR: Mat Sharil
Asst. CR : Amalina Amri
Financial Controller: Am
Asst. Financial Controller: Safura
Head Academic : Ja’a
Asst. Acad: Mardhiyah
Head Islamic Care Committee(ICC): Lutfi
Asst. (ICC: Fathiyah
Head Special Program(SP): Nizam
Asst.SP: Azlen
Head Sport & Rec: Bunif
Asst. Head Sport & Rec: Miftah
Head welfare: Aizuddin Roszali
Asst H. welfare: Syafinaumiera
Head Entrepreneur: Qauyum
Asst. Head Entrec: Afifah
Tahniah buat yg terpilih dan terima ksh buat yang sudi membaca..

2 comments:

Unknown said...

dan perkara yg lebih penting adalah pencapaian akademik dan akademik..

ayat ni macam ni ke...atau nak cakap lain, tertulis yang lain??

aizuddin mohd noor said...

sebenarnya akademik n disiplin..hehe..tima kasih mat..