Monday, March 7, 2011

Sample 6Mag

Assalamualaikum.

Untuk merealisasikan dinner terakhir kita memang memerlukan kerjasama semua orang. Task pertama Alhamdullillah berjalan lancar apabila korang vote gelaran untuk rakan-rakan dan menghantar gambar masing-masing untuk customised gift untuk diri kita sendiri.

Dalam mesyuarat dinner hari tu ade juga dibangkitkan perihal Yearbook Batch yang mendokumentasikan segala gambar dan aktiviti kita since 2007. Tetapi kata sepakat telah dicapai untuk menghasilkan sesuatu yang lebih berbentuk photoalbum.

Oleh kerana masa mencemburui kita (ayat gila cliche), dan memikirkan hal kewangan, photoalbum ini dihasilkan dalam bentuk softcopy. Peruntukan telah dibuat di mana masing-masing akan mendapat photoalbum berupa CD dan untuk mendapat pengalaman membaca yang lebih bermakna, photoalbum direkabentuk seperti majalah, dan dimuatnaik dalam bentuk pdf dan boleh diselak-selak dengan aplikasi flash.

Sila klik DI SINI untuk sampel 6Mag dan merasai pengalaman membaca di alam maya.


Jadi ini TASK KEDUA kita:

  1. Masing-masing diberi satu mukasurat yang mengadungi gambar terbaik pilihan kamu
  2. Kamu boleh customise page mengikut citarasa masing-masing dan tulislah apa yang kamu mahukan di situ (eg: quote, harapan, memuji diri, perasaan etc.)
  3. Emelkan kepada saya (shamelsohot@gmail.com) dalam saiz A4.
Hal-hal berbangkit:

  1. Kalau ada yang segan untuk meletakkan diri seorang diri, anda boleh kongsi page anda bersama seorang lagi kawan anda (means max 2 orang per page) seperti contoh page 5 (featuring Pipah dan Nik).
  2. Untuk mereka yang sudah berkahwin dan ada anak, digalakkan bergambar bersama keluarga.
  3. Kalau anda tiada gambar, boleh request dari Shamel atau Amin tetapi sila hantar apa yang kamu nak tulis dalam page kamu.
  4. Kalau malas customise page sendiri, bolehlah menghantar gambar dan apa yang hendak ditulis sahaja. OK?
  5. Kalau ada apa-apa pertanyaan sila jangan malu untuk bertanya Shamel (012-5727716)
Terima kasih atas kerjasama semua. Tidak banyak yang kami minta, hanya satu page setiap orang dan bolehlah dibuat pada masa lapang (sebelum tidur, waktu petang, dalam kelas ketika bosan etc.)

Shamel Sohot
Head Multimedia
The Grand Dinner



5 comments:

Torres said...

Mantap la shamel..1st time tgk bende ni

aizuddinmn said...

mantap shamel=) ggodjob=)

amsyar said...

nais work shamel

ashraf ghani said...

bpk ensem gile bnde nih..

Shamel said...

Lg hensem klu korg send cepat2! boleh aku cepat buat, boleh selak2 lebih byk page. :-)

Anyway, thanx for the support.