Sunday, April 12, 2009

Opinions Please..For Good!


Stop by this post. We'd love to know how do you feel about filling in the TER form guys??

This year, IIUM ..err Kuantan especially is being ridiculously inefficient day by day, making us sometimes feeling sick about it. From parking lots, reimbursement for mahallah fee for those who stay off campus, kulliyyah exam and class schedule, to the unfriendly staffs and online service, everything seems disappointing.

Apart from numerous problems mentioned above, let us comment on the online service per se. Instead of doing it online, TER is unbelievably done in a traditional way. No excuse since other Kulliyyahs have absolutely no problem log in to the service. Your comments are nothing but to temporarily help you unwind from knowledge overload.

Thank YOu..

23 comments:

Anonymous said...

hell yeah u rite!!

Anonymous said...

ak tak puas ati jgk kena buat manual T.E.R ni.giler apa byk

Anonymous said...

aku da 'TER'isi...cane weii!!!!

shamel said...

err..padam balik? haha.
Bagus la da isi. Jgn lupe hantar sudddahhh..

Anonymous said...

pakat2 email prof tariq ckp psl KOP makin menyusahkan kita sekrang

penditamalam said...

aku rase ni salah aku...dr 1st yer sampai skrg aku tak penah wat TER...dan aku rase kali ni pon aku malas wat TER ni...haha TERmalas lak...

Anonymous said...

xwat TER boleh fail ke?

mutiara bd said...

Sistem yang mempraktikkan muhasabah memang bagus.

Cuma, mungkin kita boleh cadangkan pada KOP supaya buat sistem yang lebih berkesan.

Cth: Mintak kita isi borang maklum balas pada bila-bila masa, jika ada apa-apa komen/tidak puas hati/pujian kepada mana-mana pensyarah..

MAknanya; isi bila perlu saja. Tak perlulah wajibkan semua pelajar isi.

Ana pun rasa; nilai muhasabah yang ada dalam TER; tak berapa berfaedah sebab bukan semua orang isi betul-betul.. Ana pernah tgk orang main tanda je.. nak habiskan cepat.

Sesiapa yang boleh naikkan cadangan ini, silalah naikkan. JZKK

Anonymous said...

aku harap ipha boleh jalankan sesuatu....

penditamalam said...

TER ni nak bg naek gaji jek

apai said...

hahahahahha nape die xwat borg pilih subjek utk dimansuhkan huh hahhahaha

faris said...

aku stuju apai..btw,aku nk ungkit psl isi borang LOC utk student stay off campus..bapak laa..

xkn tiap2 sem nk kene isi..x msk akal lgsg..pastu bleh lak ugut students,klo x isi,xleh dpt duit..bkan ke diorg yg asalnye galakkn student dok luar..skang nk susakn org lak..hadoiyai..

SRC!!! jalankn tanggungjawab anda..hahaha!

Anonymous said...

SRC, tlg la jawab soalan2 kami tu

'atiqah said...

btl, ade yg main2 je isi borang tu, asal TERisi.kdg2 TERfikir nk buat mcm tu jgk, tp bl fkr utk kebaikan pensyarah (ye ke?), tlsla komen dr hati yg tulus ikhlas nih..
cadangnya, buat bila perlu je.kalo nk sume isi jgk,mgkin aftr last paper kiter semua ke, adakan satu evaluation form yg membolehkan kt komen utk the whole sem.i think, one paper is enuff.takyah merujuk kpd mana2 lect. kalau nk point out, tls je ditujukan utk lect mana.jenuh woo, nk isi satu2..bkn blh main2,kn evaluate btl2.amanah nih..efek atas lect (hopefully adela, bkn saje2 je) dtg dr kita semua.

Anonymous said...

ak belum isi lagi.byk sgt la.tak larat.

TERisi said...

alamak, aku dah TERisi main-main. Camne ni?

shamel said...

Laa..asal maen2. Gi amek balek kat kak wan tu ha seblom terlambat. Ahah. gigih mencarik.

xpe2..maseh ade banyak semester lg nak wat TER.

to F,
err..sabar2. tp mmg btol pon. actually waktu mula2 kte isi borg SOC pon mmg da state da kan smpai ble kte nak duk luar. So there's no need to mention evry sem kan? kan?
Plus..pulang balek rm420 kami. Banyak tuh nak wat menabung.

Anonymous said...

10 TER aku da wat...

1.TERkoyak kan borang
2.TERbakar borang
3.TERteumpah milo (boikot!!)
4.TERtido sambil isi borang
5.TERbutaline
6.TERpene
7.TERjwb exam dgn jaya nya!!
8.TERbaek la
9.TERpenoid
10.TERima kaseh syg ku ucap padamu~
(lagu awie wei!!!)

Anonymous said...

lagi2?

Anonymous said...

hoh..kreatif giler kau! TERtumpah milo tu mmg tak bley blah..haha.

ooo said...

TERberak ko tau nk isi borang tuh...hahahaha

amin said...

TER TER....amat menyedihkan

Anonymous said...

ooo.. busuk ah ko!! sopan la sket