Friday, November 6, 2009

SRC Kuantan dan 7 Fakta


Fakta 1:

Student Kuantan tidak akan berpindah pd semester 2 sesi 09/10 ini.


Fakta 2:

Jumaat 6/11/09 akan diadakan senate meeting di UIAM Kuantan. Sebelah petangnya akan diadakan Meeting board CFS di Kuantan juga.


Fakta 3:

Notis yang ditampal ttg keputusan UIA terhadap residential issues adlh bsifat UMUM. Diperingkat UIA Kuantan, penyelesaian msh dlm perbincangan.


Fakta 4:

Deputy Director(Tuan Anuzi) akan membentangkan langkah-langkah penyelesaian berserta alternatif kepada top management UIA Kuantan pada minggu depan, dan setelah diapprove, akan dibawa ke Gombak pada minggu berikutnya.


Fakta 5:

Jumlah pelajar baru bagi sesi Julai 10/11 serta Disember 11/12 mencecah 1700 orang. Ini mengikut statistik yang diperolehi oleh UIAM Kuantan dari CFS.


Fakta 6:

Tidak semestinya pelajar dikehendaki utk berpindah keluar daripada mahallah pada sesi depan. Ianya adalah sekadar satu dari 3 jalan penyelesaian yang ada dinyatakan. Antara jalan penyelesaian yg lain adalah, UIAM berkemungkinan menyewa/membeli kawasan perumahan dan renovate sprt yg terjadi di IM2.


Fakta 7:

Mahallah baru yang akan dibina dihadapan KOS dan dijangka siap menjelang Disember 2010. Jumlah mahasiswa yang boleh dimuatkan adalah seramai 500. Fasa kedua akan bermula seawal 2012 dan tidak mustahil diawalkan.



by Anwar Yassin
The President
Students' Representative Council
IIUM Kuantan

2 comments:

Anonymous said...

mahallah siap 2010? wah, kenyataan yg menggembirakan....tapi mesti dah ramai kemasukan baru mase tuh.

Anonymous said...

500?, what a disappointment. fasa 2 2012? for another 500? new intake almost 2000.intake is increasing year to year. those LOC also want to be in campus someday, but the truth is we gonna stay outside for the whole stdy year.
those who make the decision wont feel the consequent, so they can do whatever they like.