Sunday, December 13, 2009

Sesi Fotografi bersama Amin & Shahir Amin


Seperti yang kita semua maklum, minggu hadapan akan diadakan Sesi Fotografi bersama our renowned batch photographer, Amin Mansor + Shahir Amin. Gambar2 tu penting utk magazine IPhA sem ni. InsyaAllah hari Khamis.

Berikut adalah pilihan pakaian untuk brothers dan sisters.

Brothers:

Blazer
Paling smart. Pakaian formal bertali leher dan berkasut hitam berkilat yang dipadankan dengan blazer. Tapi, susah nak cari pulak kan. Saje je cakap.

Formal
Sut ala2 ke hospital attachment. Berkemeja, tali leher dan seluar slack atau berwarna gelap serta kasut hitam. Sedikit sahaja effort diperlukan pada hari tersebut untuk kelihatan smart dan tiada yang lain mampu menandinginya.

Lab Coat
Well, untuk mereka yang tidak sanggup berpakaian formal tetapi tetap mahu nampak seragam. Tak kisah apa yang disarungkan di dalam tapi bila dilapisi lab coat serba putih sudah mencukupi.

T-shirt sudeyy
Last choice. Malas elaborate.

Sisters:

Warna
Kalau kamu dapat duduk setempat dan berbincang untuk reach the consensus Colour of The Day untuk baju kurung kamu, itu lebih baik. Jangan ada yang tarik muka masam ok.

Tudung
Terpulang apa yang kamu mahu lakukan terhadap tudung kamu. Fesyen yang sama atau warna yang sama? Kata kunci – Seragam

Biasa
Tak kisah? Malas elaborate.


Brothers, bincanglah dengan Batch Leader manakala Sisters, bincanglah dengan Asst Batch Leader. Pesanan untuk semua, Jaga Nama Baik Batch luar dan dalam.

Sekian.

3 comments:

Amin said...

err??? bersama amin mansor?haha.. syahir sorang lg mel.

Azri said...

baguih2. my protege !!

Amin said...

terima kasih my mentor, sumber inspirasiku.hehee... i've done all the things that was done by u several years ago.hee... terima kasih kerana initiate photography! ;)